Friday, February 4, 2011

Puak PAS kata Nik Aziz itu ulamak..betul ke? Siapakah yang mengiktiraf Nik Aziz sebagai ulamak??


Nik Aziz merupakan seorang pemimpin sebuah parti politik di Malaysia sahaja. Parti tersebut adalah PAS. Oleh itu boleh dikatakan semua ahli PAS menganggap Nik Aziz sebagai ulamak hanya kerana Nik Aziz pernah melanjutkan pelajaran dalam bidang agama di India, bukan di Arab Saudi/Mesir. Jadi di sini kita sendiri faham bahawa Nik Aziz hanya diiktiraf oleh ahli PAS sahaja, bukan mewakili keseluruhan rakyat Malaysia yang beragama Islam. 

Di Malaysia, PAS hanya memenangi 23 kerusi parlimen sahaja dari pada 222 kerusi parlimen yang ada di Malaysia. Mengikut peratusan, hanya 10.36% (23/222 x 100%) umat Islam di Malaysia sahaja yang mengiktiraf beliau sebagai ulamak yakni 23 kerusi daripada 222 jumlah keseluruhan kerusi parlimen.  Jangankan mendapat sokongan 2/3, malah sokongan 1/3 (33.33%) pun Nik Aziz tidak dapat. Jadi, bagaimana kita rakyat Malaysia nak menerima Nik Aziz sebagai ulamak?? Di akhir zaman ini akan muncul ulamak2 yang munafik dan fasik. Jadi, cubalah anda renung2kan bersama..adakah kita ingin menyokong ulamak yang selalu mengeluarkan fatwa2 sesat ataupun ulamak yang asyik mengubah2 fatwa sendiri mengikut kesesuaian kehendak parti politik yang disokongnya sendiri??

Ingat!! Nik Aziz hanya disokong oleh ahli PAS sahaja di mana PAS hanya mendapat 23 kerusi daripada 222 jumlah kerusi parlimen.

Sabda rasulullah s.a.w; Sesungguhnya ulamak itu adalah pewaris nabi. Para nabi tidak mewariskan dinar dan dirham. Mereka hanya mewariskan ilmu. Maka barangsiapa yang mengambil (warisan ilmu) tersebut ia telah mengambil habuan yang paling sempurna. (Riwayat Ahmad, Tarmizi, Abu Daud dan Ibnu Majah). Adakah Nik Aziz mewarisi warisan ilmu dari rasulullah s.a.w??

wajarkah Nik Aziz diiktiraf sebagai ulama pewaris nabi sedangkan beliau tidak mewarisi ilmu yg diperturunkan oleh rasulullah s.a.w??? nabi tidak mencerca sesama Islam, tidak mengkafirkan sesama Islam, tidak menghasut, etc…






9 comments:

  1. siapa ulamak sebenar anda di malaysia yg masih hidup??

    ReplyDelete
  2. Lagi satu... yang hang dok pakaikan SUNNAH NABI tuh pada beruk nape?? DH cukup st ke sunnah dibuatnye?? Hang LAgi teruk Hina NAbi!!

    ReplyDelete
  3. "Sabda rasulullah s.a.w; Sesungguhnya ulamak itu adalah pewaris nabi. Para nabi tidak mewariskan dinar dan dirham. Mereka hanya mewariskan ilmu. Maka barangsiapa yang mengambil (warisan ilmu) tersebut ia telah mengambil habuan yang paling sempurna. (Riwayat Ahmad, Tarmizi, Abu Daud dan Ibnu Majah). Adakah Nik Aziz mewarisi warisan ilmu dari rasulullah s.a.w??"

    apa ilmu Rasulallah. S.A.W tu?...kalo itu pun masih tak nampak, susah lah bro

    ReplyDelete
  4. Cuba bukak kitab ihya ulumiddin..diharuskan mengumpat bahkan wajib apabila pemerintah buat zalim kepada rakyat..wajib tegur syeikh..kalau tahan org dengan ISA tanpa bicara-itu amalan nabi ker?..ISA..undang2 taghut dan bida'ah yg menjadi amalan malaysia yg amat bercanggah dengan amalan rasulullah SAW-wajib kena tentang UMNO/BN..

    saya cabar tuan punya blog...sila datangkan dalil dimana boleh gunapakai ISA!!!!!...sy tunggu...

    ReplyDelete
  5. Saya pula cabar saudara buktikan dalil yg mewajibkan umat Islam mengundi PAS..ada berani??

    ReplyDelete
  6. PAS Cuma parti politik, bukannya agama..

    ReplyDelete
  7. sedara,
    tak baik kita gaduh2..
    kita tak tahu hal sebenarnya..
    bukan kah maaf memaafi itu amalan yg baik?
    jadi pikir2kanlah..
    allah pun tak suka orang yang berdendam. :)

    ReplyDelete
  8. Ada baiknya kau ni mati. Hidup menyesatkan orang dengan fahaman sekular cetek kau tu.. tak payah nak dalil Islam wajibkan mengundi PAS.. dari soalan yang kau bagi tu pun dah tau yg kau ni BODOH! ISLAM wajib ditegakkan, jadi siapa yang perjuangkan ISLAM, berani menyatakan hukum2 ISLAM pemimpin itu yang wajib disokong BODOH!..bukan sebab PAS atau UMNO...

    ReplyDelete
  9. Semoga Allah mengampunkan joe satriawan..dan buka pintu hatinya utk belajar agama..;)

    ReplyDelete