Wednesday, March 6, 2013

Sejauh manakah pentingnya kuasa Raja-Raja Melayu dalam konteks memelihara agama Islam di Malaysia?

Wahai orang2 Melayu yang beragama Islam semua!! di sini ingin saya memberikan sedikit pesanan yang tidak seberapa sebelum kita menghadapi PRU13 nanti..kalau kita sayangkan negara kita ini yang diperintah oleh UMNO (melayu yang beragama Islam), janganlah kita undi Pakatan Rakyat sebab dalam Pakatan Rakyat DAPlah yang kuat berdasarkan kepada jumlah kerusi yg dimenangi DAP..parti kedua terkuat pula adalah PKR..seperti apa yang telah dijelaskan oleh ADC sebelum ni, DAP sudah tentunya dimonopoli oleh kaum cina dan india..begitu juga dengan PKR yang berkongsi dgn calon cina, india dan melayu..di situ kita lihat calon cina dan india akan mengatasi jumlah calon melayu dan itu akan membahayakan negara kita negara Islam..skrg DAP memerlukan undi melayu sekadar untuk memenangkan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum..bila Pakatan Rakyat sudah diumumkan menang pilihanraya, maka bermulalah kerja-kerja meminda perlembagaan negara..agama Islam bukan lagi agama rasmi sebaliknya agama Kristian mengambil tempat..masa itu kuasa raja-raja akan dihapuskan secara total untuk menjadikan Malaysia sebuah negara republik..PAS tak boleh kata apa sebab PAS minoriti dalam Pakatan Rakyat..jadi DAP akan menggunakan Anwar untuk menggubal undang2 baru yang memberi banyak kemudahan dan kelebihan pada kaum cina dan india..masa tu kita org Islam sudah hilang kuasa dan tidak boleh lagi bersuara...maka jadilah negara kita seperti Singapura..org melayu tidak boleh bersuara dan jika bersuara maka org melayu akan dikejar sehingga ke lubang cacing dan dibiarkan sampai muflis! melayu sudah hilang kuasa di tanah air sendiri.


Puak PR kata tak apa, kita cuba dulu kalau tak bagus nanti kita bagi kuasa pada BN semula..hahaha ada pulak boleh cuba2 mcm tu? meh sini admin nak bgtau, sekali perlembagaan negara diubah, maka hilanglah kuasa melayu Islam buat selama2nya sama spt di Singapura..mana boleh undur balik? nak pinda semula perlembagaan negara kembali kepada asal? siapa nak sokong, masa tu kuasa dah berada di tangan DAP..anda semua nak mcm tu??

Sekarang ni kuasa raja2 melayu masih ada..apa2 keputusan yang dibuat berkenaan agama Islam mesti mendapat perkenan YDP Agong sebabnya YDP Agong adalah ketua agama Islam..jadi DAP tak boleh override kuasa YDP Agong..kat sini seolah YDP Agong ada kuasa VETO utk memelihara agama Islam..cuba bayangkan kalau DAP hapuskan kuasa raja2, apa jadi pada agama Islam??? sendiri mau fikirlah demi agama kita agama Islam yang tercinta.

Sekian.

- Syam 

No comments:

Post a Comment