Saturday, August 4, 2012

Fakta kes Memali

Allahyarham Ibrahim Libya disyaki menyebarkan ajaran sesat di Memali dan berkomplot dengan Parti Komunis Malaya (PKM) di sempadan Baling/Thailand..jadi Kerajaan telah mengarahkan Ibrahim Libya ditahan untuk siasatan. Pihak polis & FRU dikerah ke Memali untuk menahan Ibrahim Libya dan pengikut2nya. Tujuan menghantar bilangan polis yg ramai adalah untuk contingency case, maklumlah semua tahu pengikut2 PAS amat fanatik dgn pemimpin mereka.

Semasa pihak polis menghampiri lokasi Ibrahim Libya, seorang anggota polis telah terlepas tembakan. Kemudian pengikut2 Ibrahim Libya berang dan bertindak menyerang polis dengan senjata tajam seperti tombak, parang dan pelbagai lagi. Maka selepas itu berlakulah insiden pertempuran di antara pihak polis dan pengikut-pengikut Ibrahim Libya. Ibrahim Libya dan beberapa pengikutnya telah ditembak mati kerana mereka berkeras untuk tidak mahu menyerah diri. Pihak PAS mengiktiraf kematian Ibrahim Libya sebagai mati syahid walaupun mereka hanya terkorban kerana melawan anggota polis yg beragama Islam. Apa yg lebih memeranjatkan, seorang pemimpin tertinggi PAS (sehingga sekarang masih menjadi pemimpin PAS) telah mengarahkan supaya kubur Ibrahim Libya disiramkan dengan minyak wangi agar berbau wangi dan orang ramai akan mendakwa bahawa Ibrahim Libya gugur syahid, buktinya perkuburan beliau dikatakan berbau wangi..Individu yg bertanggungjawab menyiram minyak wangi itu telah pun bertaubat di atas pembohongan yang telah dilakukan beliau.

Sebagai bukti, kertas Perintah bil. 21/1986 Kerajaan Malaysia - Peristiwa Memali dilampirkan di sini dan ianya jelas menunjukkan kronologi dan tindakan2 sesat Ibarhim Libya dan pengikutnya sehingga membawa kepada tindakan pihak berkuasa ke atas mereka. Hanya orang JAHILIYAH dan cetek agama sahaja yang akan mengaku mereka ini mati syahid!
http://​library.perdana.org.my/​Digital_Content/PLF/​WHITE-PAPERS/1006335.pdf

Terdapat 3 lagi fakta untuk menyokong kenyataan bahawa Ibrahim Libya patut ditahan:-

1) Polis yang buat rondaan sehari sebelum kejadian di tahan 2 jam oleh penduduk kampung.
2) Kebanyakan penyerang amat yakin dengan tangkal kuning yang diyakini kebal dan tak lut peluru. Sayangnya mereka tertipu lantas mati katak saja.
3) Ibrahim Libya guna benteng manusia terutamanya wanita untuk mengelak diri dari diserbu masuk oleh  pihak polis.

Dua anggota polis yg meronda sehari sebelum kejadian ditahan selama 2 jam oleh pengikut taksub Ibrahim Libya - mereka ini tidak mewakili penduduk kampung (walaupun kita tahu di situ rata2 menyokong Pas belaka), buktinya keterangan penduduk kampung seperti direkod dlm kertas perintah tersebut,menunjukkan walaupun mereka penyokong Pas tetapi mereka sendiri amat tidak senang dgn tindak-tanduk Ibrahim Libya.

Pihak polis sudah melakukan yg terbaik demi menjaga keselamatan wanita n kanak2 yg tidak bersalah... terlebih dahulu polis mengasingkan dan menyuraikan wanita n kanak2 yg dipaksa sebagai "human shield" oleh ibrahim libya. kemudian barulah tindakan seterusnya dijalankan.

"KESIAN...MATI SIA-SIA SAJA, MATI KATAK.."

Wallahhualam..

No comments:

Post a Comment